Maui

Igår kväll anlände vi till ön Maui. Vi har inte hört så mycket om den här ön men de flästa säjer att det är mest chill, sol, bad och surfing. Låter hemskt. Nja eller inte :D 
 
 
Dagen innan vi flög så skulle vi boka hostel men vi var så sent ute så det fanns inte så många att välja på så vi bara valde ett som var billigt. När vi sedan kom hit och de visade oss runt så tog det inte slut på grymma saker som hon berättade fanns här. Hostelet som vi bor på är rena paradiset. Det heter Banana Bomgalow bara de låter ganska underbart.
 
 
Dom har en courtyard med väggar av bambu pinnar och det hänger coola surfbrägor överallt. Här kan man sitta och äta eller bara hänga. Flera dagar i veckan kommer en kille som håller i BBQ. Av honom kan man köpa middag för bara 5 dollar, lite mer är 30 kr! Dom har även ett jätte stort kök med GRATIS amarican pankakes varje morgon! Utanför köket är ett stort rum med musik biljardbord och fusseball bord!
 
Det tar inte slut där! Varje dag håller dom i guider till olika ställen på ön helt gratis! Då packar dom in alla i två stora vans och så tar oss till sevärda och roliga ställen man bör besöka. Idag ska vi hänga på en sån tur så får vi se hur de är! Berättar om den sen :) 
 
Nu har vi spelat biljard hela kvällen och jag får äntligen gå och lägga mig. Barto vägrade sluta fören han fick vinna en mach. Jag tror att jag har hittat en dold talang! Vi har spelat 11 macher under den här resan och jag har vunnit 9 av dom! Det här är Barto glad:
 
 
Barto lägger till:
Jag skulle kunna tänka mig att bo här! Bara Agnes lovar att bli sämrre på biljard ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback