Oahu

Jag är ledsen att jag inte har uppdaterat något om resan även om jag lovat. Det är så många som frågat och vill veta. Så nu ska jag ställa detta till rätta och berätta ALLT. 
 
Resan började på oahu i huvudstaden Honolulu. Här var alla turister samlade i en stor stad med mycket rörelse och en lång strand full med folk som försökte lära sig surfa. 
 
 
Första dagara ängnade vi på Waikiki beach och tog några surflektioner. Jag kände att jag hade hittat min nya favorit sak. Riktigt kul var det! Vi lyckdes stå upp på nästan alla vågor redan dom första gångerna vi körde. meeeen jag ska inte bträtta hur höga de va.... ;) Efter att ha frågat runt lite här och där och i princip gått runt över hela stan så hittade vi äntligen varsin bräda som vi köpte. 
 
 
Det blev en hel del gå i affärer och shoppa lite. Är man i en storstad så är man. :) Det fanns hur många coola surfaffärer som helst och så gled vi även in på gatorna med de dyra märkena. 
 
 
 
Massa god mat blev det också. Jag nämde tidigare att var vi på CHEESE BURGUR IN PARADISE, men jag måste bara berätta det igen för det var en äkta paradisburgare. Det kan omöjligt finnas en godare! MUUUUUUMS
 
 
Och mamma du kan vara lung, det är ingen tatuering <3 Jag gjorde en henna tatuering (sol tatuering) på självklart, en sjöldpadda :) 
 
 
Det blev inte så mycket andra äventyr på den här ön pga lite sjukdommar och annat. Men vi hade det super bra och fick uppleva lite av stadslivet som hawaii har att erbjuda. 
 
Barto lägger till :
Ja trots den turistiga atmosfären och de halvkassa surflektionerna så vi båda väldigt nöjda! Det var kul och trivsamt, dessutom väldigt skönt att få lite semester äntligen.
 
Agnes glömde berätta om den kvällen vi gick ut för att äta sushi, som slutade som världens mardröm för henne. Vi "råkade" nämligen beställa in bläckfisk, (cuttlefish) vilket vi inte visste vad det var, kanske inte hennes absoluta favoritmat ;) (Jag tyckte att både bläckfisken och sushin var god däremot så jag var nöjd haha!)
 
Agnes lägger till: 
Ja men altså det var inte bara en vanlig bläckfisk. Det var en hel bläckfisk med tentackler och allt. Det kunde lika gärna varit en utomgording. O-MUMS
 
 
Ha det så bra! Puss och kram! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Linnéa säger:

Härliga bilder, låter som en helt fantastisk resa! :)

2013-05-12 | 14:27:56
Bloggadress: http://makeupbylinnea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback